Siapa kata orang yang tinggal di penjara jahat abadi

Assalamualaikum… Tak jawab berdosa!

     Siapa kata orang yang tinggal di penjara jahat abadi ? Orang yang teruk ? Perosak bangsa ? Tapi korang tak tahu, masyarakat yang kini tinggal di penjara mungkin ada yang lagi baik daripada anda. 
     Ada kisah, selama 10 tahun di Penjara Taiping, ada hamba Allah ni mampu baca 5 buah kitab setiap hari. Ya. Itulah hikmahnya. Barangkali jika tidak masuk penjara, dia tidak akan belajar kitab. Cuba bayangkan, kita ? Sebab tu lah kita tak boleh nak kata orang. Dia pakai macam tu mungkin ada sebab. 
     Dia tak ada barang mewah, kereta, handphone sama macam awak, mungkin ada sebab. Jangan pikir, awak ada lesen kereta, saya pun kena ada lesen sama. Jangan kata awak ada handphone android, saya pun kena ada sama. Awak..Awak.. Allah kalau nak tarik semua nikmat tu, sekejap je awak. Kalau bukan barang awak, mungkin nikmat lain. Contohnya, mata, kaki, duit, saudara-mara. Semua itu dikira nikmat 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

TrackBack URL

http://cikamal.com/Siapakataorangyangtinggaldipenjarajahatabadi.html/trackback

PAGE TOP