AKU CIKGU YANG KEJAM ?

Last updated : October 28, 2013

Assalamualaikum… Tak jawab, katak

     Gua bukan nak sembang lebih. Gua ni perempuan. Cikgu. Eh bukan! Bibik 🙂 Aku nak sembang lebih pun padahal kerja tak sampai sebulan. Tapi apa yang aku boleh cakap, bebudak kecil seusia 3-4 tahun dah ada buku kerja a.k.a schoolwork (belajar abc/123) adalah membazir. Walhal waktu ini waktu untuk mereka main kawin-kawin, masak-masak, main ulat gonggok tapi mereka kena belajar pula.
     Diorang ni nak pegang pensel pun tak reti, lagi lah nak buat ABC ikut Dot-dot, main kaler kaler. Sudahnya cikgu jugak yang buat. Siapa? Kalau bukan aku. Kerja aku lah duk kaler itik lah ayam lah lembu lah.
     Bagi pendapat aku, kalau setakat hantar anak g taska siapa ada buku itu ini, urm… membazir jer. Akan ada jugak lah cikgu yang kena buat. Aku bukan sembang lebih dan aku tak cakap semua taska ya. Kalau contoh budak tak datang, cikgu yang tolong sambung titik titik ABC tu. Ada pulak macam macam jenis buku. Buku abc, buku ABC, buku 123, buku jawi, buku mewarna. Kalau kata cikgu tak buat, cikgu sendiri suruh kawan buat. Bagi pendapat aku, membazir.
     Aku kalau colour, tak payah cakap lah. Colour sambil tutup mata. Beruntung budak 3 tahu nak colour cantik cantik! Bagi aku, aku bukanlah sekejam macam tajuk entry ini 🙂
p/s : Hingus meleleh leleh. celet pulak kat tangan, kat baju, lepas tu pegang pipi aku, pegang baju aku. Redha.

14 Comments

  1. pada pndapat sy..mmg betul ape yg ditulis,,tapi ada jugak sesetengah ibu bapa yang hantar anak mereka ke taska seawal umur 3/4 adalah untuk membimbing budak2 tu supaya minat pada buku..

    tu bagi sy la,,sbb ade budak yang klo diberi pensil dorang akan menulis walaupun tu adalah contengan. tu adalah permulaan mereka untuk menulis, setrusya mengenal huruf ,abjad dan mewarna. insyaAllah klo kite ikhlas kerana Allah untuk mengajar dorang akan dapat belajar.

    🙂

  2. haha patut la, marah sebab terkena kat diri sendiri rupanya 😀 btw mak pernah cakap camni jugak.. better hantar anak ke tadika masa umur 6 tahun terus.. jangan bagi diorang sekolah lama2.. lagipun maybe parents yg buat camtu ada karier kan n tak dapat nak tinggalkan anak kat rumah..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

TrackBack URL

http://cikamal.com/aku-cikgu-yang-kejam.html/trackback

PAGE TOP