Ni boleh guna ke tak ehh? Buang je.. Buang je!!

Last updated : October 28, 2013

Assalamualaikum.. Tak jawab berdosa!

     Letih. Tu perkataan yang pertama. Kemas rumah memang senang tapi nak buang barang yang tak berguna tu yang letih. Nak kena pikir “Eh! Nak buang ke tak ni ?“. Dan bila start kemas rumah, aku kerap cakap “Buang je.. Buang je“. Kalau orang tanya, ni nak letak mana “Buang je.. Buang je“.
     “Ni boleh guna ke tak ehh?”. “Buang je.. Buang je” Nampak tak perangai hampeh di situ? Dan bila ayah bagi pendapat, aku lah tukang bantah. Itu tak boleh ini tak boleh. Lastly, dia redha.
     Aku rasa semak tau tak. Kalau boleh aku nak rumah ni kosong dan ada sikit je perabot. Ni tak, dah macam hutan aku tengok. Tapi tak boleh nak salahkan perabot-perabot ni. Dah kalau dulu rumah besar, pindah ke rumah kecil, takkan nak buang perabot-perabot ni. Lastly, tunggu je lah rumah baru siap renovate.

Ni boleh guna ke tak ehh?”. “Buang je.. Buang je!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

TrackBack URL

http://cikamal.com/ni-boleh-guna-ke-tak-ehh-buang-je-buang.html/trackback

PAGE TOP